Trollsvans

Alla inlägg under februari 2016

Av Johanna Mattsson - 5 februari 2016 11:30

Jag har nu bytt namn på bloggen från Therinde.bloggplatsen.se till Trollsvans.bloggplatsen.se. Anledningen är simpel, jag känner att Trollsvans är mer "jag" än vad "Therinde" är och då är det ju mer naturligt att mon blogg får det namnet istället. Av någon anledning så döpte jag inte bloggen till Trollsvans när jag skapade den, varför vet jag inte, men det namnet dök aldrig upp i mina tankar. Men nu är namnet bytt och förhoppningsvis så byter jag inte igen. Namnet på headern kommer inte att bytas utan det får istället bli med nästa header som kommer upp till våren.

Av Johanna Mattsson - 3 februari 2016 15:13

Detta är säkert inte relevant för någon annan än mig men eftersom jag ändå inte har något att skriva om så tänker jag rabbla upp alla drakar jag har på School of Dragons.

• LegolasStormcutter
• ThrainCatastrophic Quaken
• Windjammer Monstrous Nightmare
• Theoden - Monstrous Nightmare
• Falastur Rumblehorn
• Thorin Sand Wraith
• SmeagolSweet Death
• Thranduil - Boneknapper
• Kylo Ren Boneknapper
• Anakin Slithersong
• ArathornDeathsong
• Aragorn Screaming Death
• Dori - Deadly Nadder
• Firiel Whispering Death
• Meriadoc - Whispering Death
• 
TornHideous Zippleback
• TyphoonNight Terror
• Ancalagon - Gronckle
• Alastar - Razorwhip
• Ancalagon 
- Razorwhip
• 
Findulas - Groncicle
Peregrin - Snafflefang
• 
ToothlessNight Fury
• SmaugSmothering Smokebreath
• Pallando - Grapple Grounder
• Orchaldor - Devilish Dervish
• 
KiliScuttleclaw
• Fili Typhoomerang
• 
Dwalin Skrill
Gloin - Thunderdrum
• 
Ori - Speed Stinger
 Bofur - Scauldron
• Bifur Armorwing
• Elendil Raincutter
• IsildurTimberjack
• BoromirChangewing
Dunedain  - Woolly Howl

Av Johanna Mattsson - 2 februari 2016 17:29

Här kommer bilder och korta, korta presentationer om de djur (förutom Yoda) som finns i vårt hus.

 
Nisse, 9 år, kastrerad hane, bondkatt. Bror till Tessie.

 
Sappe, 7 år, kastrerad hane, bondkatt.

 
Tessie, 9 år, kastrerad hona, bondkatt. Syster till Nisse.

 
Nemo, 5 år, kastrerad hane, blandras (dalmatin/border collie/flatcoated retriever/labrador).

 
Famouse, 3 år, tik, blandras (amstaffmix).

 
Yoda, 2 år, hane, dobermann.

Av Johanna Mattsson - 1 februari 2016 17:43

Idag får det bli en + och - lista.

+
• Mitt School of Dragons spel fungerar äntligen som det ska och min nya vikings drake kan äntligen flyga. Dags för att ta sig an de lite roligare uppdragen.
• Förrådet med energidricka (woops) och loka har fyllts på.
• Jag tog tummen ur och spårade med Yoda idag.
• Jag har lyckats med att bara äta flytande till frukost och lunch samt bara en portion vid middagen.

-
• Jag kunde inte sova i natt, antingen somnade jag aldrig eller så vaknade jag hela tiden.
• Spåret med Yoda gick inte alls bra.
• Jag fick reda på att jag nu har koppeltvång på Yoda.
• Min nya tv har inte kommit upp än!
• Jag mår inte särskilt bra.

Presentation


Johanna heter jag, en 22årig arbetslös tråkmåns. I skrivande stund bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar tillsammans med min dobermann Yoda på cirkus 2 år. Det är väl i första hand oss två den här bloggen kommer handla om även om många inlägg som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards