Trollsvans

Alla inlägg under april 2016

Av Johanna Mattsson - 30 april 2016 18:30

   

Foto · Yoda
Av Johanna Mattsson - 29 april 2016 21:13

Idag testade jag att göra en provisorisk "springpole". En springpole är inte alls något avancerat utan det kan man själv lätt göra med ett hållbart rep, en hake, en båtfjäder och antingen en kampleksak eller en bit brandslang. Repet knyter du i ett träd (en gren och inte själva stammen), fäster båtfjädern i andra änden, sätter haken i båtfjädern och sedan så sätter du kampleksaken/brandslangen i haken. Nu ska den vara uppsatt så att när din hund biter tag i leksaken/slangen så ska dennes framtassar max vara 20 - 30 cm över marken, därefter kan den dra bäst den vill. Däremot är det bra om du har tränat in kommandot "loss" eller annat som gör att hunden bryter leken när du säger till. Detta är ett jättebra sätt att träna muskler på din hund samt se till att den får utlopp för sin kamplust. Självklart ska man göra allt med måtta och man ska verkligen vara försiktig om man inte har röntgat sin hund i förväg! I vissa fall kan träningen göra mer skada än nytta om hunden har dolda problem med armbågarna/höfterna.

I vilket fall som helst så testade alla tre hundarna på detta och till min förvåning tyckte alla tre att det var lika roligt! Till och med blandrasen som annars inte visat någon vidare kamplust. I och med detta ska vi köpa in det som behövs för att göra en riktig springpole så att de kan få fortsätta med detta lite till och från. För hur kul de än tycker att det är så är lagom alltid bäst.

Av Johanna Mattsson - 26 april 2016 20:13

Jag kan olyckligt meddela att jag har gått och dragit på mig en helt onödig förkylning. Halsen började göra ont i natt och nu under dagen har det bara blivit värre samt att näsan har börjat korkas igen också. Det finns ingenting jag anser är mer onödigt, tidskrävande och latmaskgödande än en förkylning. När det är som värst så är det knappt att jag orkar gå ut med hunden utan det görs enbart för att det måste, typ en runda som inte är världslång. Suck, jag som precis hade börjat få flyt på något längre rundor och Yodas fotgående.

Av Johanna Mattsson - 25 april 2016 20:15

Idag var jag hos tandläkaren för en undersökning som var välbehövlig men väldigt motvilligt gjord. Jag kände rent spontant att jag inte längre kunde skjuta upp det utan var tvungen att ta tjuren vid hornen och faktiskt gå dit. Sagt och gjort. I juni ska jag tillbaka dit för att laga två frakturer samt ett hål. Detta kommer allt som allt att gå på cirka 5000:- varav försäkringskassan tar cirka 800:- så det slutar runt 4200:- istället. Vilket även det är en hel del pengar som jag inte riktigt har just nu. Men detta är något som måste göras så jag får bita i det sura äpplet och punga ut i alla fall. Som tur väl är så kommer det på faktura (eftersom jag verkligen inte har pengarna i handen bara sådär i vanliga fall heller) och det kommer att delas upp så att jag inte behöver betala hela summan på en gång. När detta är klart och tänderna är lagade ska jag se om jag kan teckna upp mig på en sådan tandförsäkring som gör att man betalar en viss summa i månaden och när man varit hos tandläkaren nästa gång så slipper man de här hutlösa summorna.

Av Johanna Mattsson - 24 april 2016 20:15

Nu för första gången på flera månader så har min panikångest kommit tillbaka. Det började med att min bror spelade väldigt hög musik med djup bas i rummet precis ovanför mitt vilket fick mitt rum att dåna och nästintill vibrera. Jag som är otroligt ljudkänslig och reagerar på minsta lilla irriterande ljud kunde verkligen inte hantera detta. Antingen så fick jag panik eller blev rent ut sagt arg, jag kommer inte ihåg hur det var men jag tänkte i alla fall inte helt och hållet, och fick någon mental knäpp. Mitt under det här psykbrytet så knäckte jag mina glasögon, datorn höll också på att knäckas, jag tog sönder en tekanna och gud vet vad jag mer gjorde. En kvart senare satt jag ute i kylan och hyperventilerade i hopp om att lugna ned mig. Men jag kan väl med största sannolikhet påstå att det var denna incident som triggade ångestattacken som kom senare under kvällen. Det enda positiva i det hela var väl att jag inte spydde av ångesten den här gången även om det skulle ha känts så mycket bättre om jag hade gjort det.

Av Johanna Mattsson - 23 april 2016 20:15

I brist på liv och med för mycket fritid så har jag återupptagit två spel jag spelat tidigare men sedan tröttnat på. Forge of Empires och GoodGame Empire. Jag är riktigt dålig på att förklara spel och dessa har sina skillnader såväl som likheter. Men kortfattat så bygger du upp en stad från grunden, tar över nya platser, slåss mot andra för att vinna heder och så vidare. Ypperligt om man har tråkigt men inte vill bli fast hela dagen.

Presentation


Johanna heter jag, en 22årig arbetslös tråkmåns. I skrivande stund bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar tillsammans med min dobermann Yoda på cirkus 2 år. Det är väl i första hand oss två den här bloggen kommer handla om även om många inlägg som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards