Trollsvans

Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Killer Clown: The John Wayne Gacy Murders

Av Johanna Mattsson - 18 maj 2016 19:45

Killer Clown: The John Wayne Gacy Murders
av Terry Sullivan.
 
Den här boken är inte direkt en biografi om Gacy utan istället får man följa det hårda arbete polisen ställdes inför och utredningen som till slut ledde till att han fångades in. Man får också en tydlig, men partisk, bild av hur rättegången gick till när han ställdes inför rätten och fick sin dom.

Personligen ansåg jag att den här boken var rätt så seg och inte var det jag hade förväntat mig. Även om det tydligt står på baksidan att man ska få följa utredningen så hade jag ändå trott att man skulle få en större inblick i Gacys liv från början till slutet. Då det visade sig att det inte var så, så hade jag svårt att komma in i den. Dock står det en hel del intressanta saker i den och det finns såklart flera stycken som verkligen gör det svårt att släppa boken ifrån sig. Man får också en tydlig bild av hur polisen arbetar kring ett försvinnande och hur de sakta men säkert tar sig an en misstänkt. Det är minsann mer komplicerat än man tror då de verkligen lägger vikt på att inte sjabbla till det så att viktiga delar av utredningen inte kan tas upp vid rättegången. Detta är en bok jag rekommenderar om man gillar polisutredningar samt groteska brott och seriemördare.
5 / 10

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mattsson - 1 februari 2017 17:30

->

Av Johanna Mattsson - 31 januari 2017 17:30


 

Av Johanna Mattsson - 30 januari 2017 12:14


 

Av Johanna Mattsson - 29 januari 2017 21:26


 

Presentation


Johanna heter jag, en 22årig arbetslös tråkmåns. I skrivande stund bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar tillsammans med min dobermann Yoda på cirkus 2 år. Det är väl i första hand oss två den här bloggen kommer handla om även om många inlägg som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards