Trollsvans

Alla inlägg under mars 2016

Av Johanna Mattsson - 31 mars 2016 19:00

Yodas kastrering gick alldeles utmärkt. Vi lämnade in honom vid 8 tiden och strax efter 11 kunde vi komma och hämta honom igen. De var något angelägna om att vi kom och hämtade honom ganska snart därpå eftersom han var ypperligt pratglad. Väl hemma var han ganska dåsig och slö i ungefär 2 timmar innan han blev sig själv igen och for runt som en idiot (vilket självklart inte var rekommenderat). Sedan skulle han ha smärtstillande i 4 dagar, bandaget vid såret skulle sitta kvar tills på söndag och stygnen skulle sitta kvar i ungefär 12 dagar. Vila är ju självklart rekommenderat i 2 veckor efter operationen men detta tar inte Yoda någon som helst hänsyn till utan springer runt som aldrig förr. Han får inte den vilan han egentligen ska ha eftersom jag själv vet med mig att han inte klarar av att vara stilla så länge. Men självklart tar vi det lugnare än tidigare. Han får en promenad om dagen som inte är superlång och inte heller superkort samt att vi tränar lite spår och slalom utomhus för att huvudet ska få jobba. Nu kan jag bara hoppas att kastreringen går honom något lugnare och mindre stressad i framtiden.

Av Johanna Mattsson - 30 mars 2016 22:11

Imorgon är det dags för Yoda att kastreras. Han ska lämnas in till veterinären vid halv 8 - 8 och jag kan ju bara hoppas att han opereras så snart som möjligt så att han slipper vara där allt för länge. Egentligen borde han nog ha kastrerats för länge sedan men jag har skjutit upp det av flera anledningar, den främsta att jag helt enkelt inte haft råd. Nu får vi hålla tummarna för att det gå bra då jag av någon anledning ändå känner mig orolig inför imorgon.

Av Johanna Mattsson - 29 mars 2016 22:15

Idag var en sådan där rolig men samtidigt rätt tråkig dag. Jag fick in mina pengar som i princip försvann lika fort på grund av alla räkningar jag behövde betala. Men nu behöver jag åtminstone inte tänka mer på det och kan göra vad jag vill med det lilla jag har kvar.

Av Johanna Mattsson - 27 mars 2016 22:15

   

Av Johanna Mattsson - 26 mars 2016 22:09


Här är en av mina rätt många spellistor på Spotify.

Av Johanna Mattsson - 25 mars 2016 22:00

På tal om att tiden verkligen rinner iväg, idag fyller jag hela 22 år. Det är väl inte världens undergång och jag är väl inte stengammal även om det känns som det. I alla fall firade vi mig med smörgåstårta och gräddtårta med hallon. I present fick jag en bok, spelet Kalaha, pengar, hundmöteskurs, en mugg med en badboll och ansiktsmasker samt en vinkande lyckokatt.

Av Johanna Mattsson - 24 mars 2016 21:45

Idag åkte mamma, jag, Sofie och Liam till Tingsryd, Börjes, på en liten road trip. I första hand kom vi bara dit för att fika på varsin räkmacka och någon kaka till det. Vilket vi också gjorde. Sedan gick vi omkring i affären och kollade på allt från kläder till leksaker och matvaror. Man kan ju fråga sig hur kul det egentligen kan vara, men låt oss säga såhär. Allt nytt är spännande och Börjes har lite andra saker som vår lilla by inte kan erbjuda. Därifrån fick jag med mig en silvrig ram som jag nu har en bild på Yoda i, två téer (äpple/mint och äpple/kanel/russin), en Härliga Hund-tidning och ett promenadbälte som jag ska ha när jag klickar in fot med Yoda. Innan vi for hem igen så passade vi på att springa in på Systembolaget där vi köpte en flaska Black Tower, två alkoläskar och det enda vin jag dricker, Castiôn.

Sedan ska jag också säga grattis till våra katter Nisse & Tessie som fyller hela 9 år idag! Tiden rinner verkligen iväg...
   

Presentation


Johanna heter jag, en 22årig arbetslös tråkmåns. I skrivande stund bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar tillsammans med min dobermann Yoda på cirkus 2 år. Det är väl i första hand oss två den här bloggen kommer handla om även om många inlägg som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards