Trollsvans

Alla inlägg under februari 2016

Av Johanna Mattsson - 21 februari 2016 12:33

Då vi för tillfället lagt spår åt sidan för Yodas skull så får vi försöka hitta andra sätt att stimulera honom på. Idag valde jag att gå ut och lägga skinka på olika ställen i trädgården som han sedan skulle få leta upp. Skinkbitarna lade jag på sådana ställen att han även måste försöka tänka ut ur han ska komma åt dem t.ex uppe i ett träd, i fönsterkarmen o.s.v Med andra ord, lite parkour mitt i letandet vilket jag tror ger honom lite mer av det hela.

Jag önskar verkligen att jag hade tagit med mig mobilen ut och filmat när han satte igång. Det var verkligen kanonkul att se. Så fort jag sade "leta" så rusade han iväg och satte ivrigt igång med att leta upp skinkbitarna. Han hade en väldig fart hela tiden så det var nästan ett under att han ens hade tiden att använda nosen. Men trots detta så var han otroligt duktig och hittade alla bitar (om mitt minne inte sviker mig om hur mycket jag faktiskt lade ut). Nästa gång måste jag verkligen filma det även om han kanske inte har samma go då. Men eftersom han tycker att det är så pass roligt så vet man ju aldrig. Oavsett vad så måste jag försöka göra detta lite oftare än vad jag gör nu för tiden.

Av Johanna Mattsson - 20 februari 2016 21:53

Jag har blivit rätt dålig med att blogga och med det som faktiskt dyker upp i inläggen. Tyvärr kan jag enbart skylla på att det inte händer något speciellt i mitt liv samt att jag har väldigt få idéer just nu, förhoppningsvis blir det bättre i framtiden. Sedan kan jag passa på att flika in att jag har upptäckt min passion för the sims och att mina dagar går åt till det just nu, haha.

Av Johanna Mattsson - 19 februari 2016 21:45

Av Johanna Mattsson - 18 februari 2016 21:37

För tillfället spelar jag följande spel som har med drakar att göra;
• Rise of Berk
• DragonVale
• School of Dragons
• DragonCity
• DragonML
• Dragon Story
• Dragon 2

Av Johanna Mattsson - 17 februari 2016 21:18

   

Av Johanna Mattsson - 16 februari 2016 20:20

             

Djur · Foto · Yoda
Av Johanna Mattsson - 14 februari 2016 13:20

Medan jag var ute och gick med vovven idag slog det mig att jag kunde låta honom springa lite i sandtaget som inte alls ligger långt ifrån där vi bor (och det var ännu närmre där vi var just då när tanken slog mig). Så jag styrde stegen dit innan jag hann ångra mig. Väl där sprang vi upp och ned ett par gånger i den tunga och hyfsat mjuka sanden. Självklart var jag också tvungen att springa (bl.a. för att jag också behöver det) för att jag visste att Yoda annars inte skulle springa i sanden utan bredvid istället. När jag höll på att dö av syrebrist, p.g.a min hemskt dåliga kondition, så lät jag Yoda springa själv efter en pinne som jag kastade åt honom. Som jag trodde så sprang han inte heller i sanden hela tiden utan var lite här och lite där. Jag tog dock inte så hårt på det eftersom detta var hans första gång i sandtaget samt att jag tror att han inte heller har årets bästa kondis så det var ingen idé att försöka ta ut honom fullständigt. Detta är dock ett väldigt bra sätt att bygga upp musklerna på en hund på. Dock får man ju göra det med sunt förnuft och inte hela tiden utan man måste ju också variera träningen.

Presentation


Johanna heter jag, en 22årig arbetslös tråkmåns. I skrivande stund bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar tillsammans med min dobermann Yoda på cirkus 2 år. Det är väl i första hand oss två den här bloggen kommer handla om även om många inlägg som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards